Tutaj powinien być opis

DZIEŃ 2 - PODSUMOWANIE TYGODNIA O BUDOWANIU RELACJI I TYGODNIA O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ

30.09.2025r w ramach Tygodnia o budowaniu relacji i Tygodnia o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej zostały przeprowadzone następujące działania i przedsięwzięcia,.

Uczniowie klasy II i III podczas zajęć informatyki omawiali zagadnienia związane z ,,Moją bezpieczną siecią”. Temat nawiązywał do bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania
z technologii oraz na co należy zwracać uwagę w Internecie i jak reagować na niewłaściwe zachowania. Uczniowie wykonywali ćwiczenia, a także dyskutowali na temat obejrzanych filmików ,,Owca w sieci".

W klasie III w ramach tygodnia budowania relacji pedagog specjalny zrealizował tematem „W ławicy ryb”. Uczniowie omawiali wraz z nauczycielem obraz wyryty w skale oraz wyjaśnili pojęcie – ławica. Podczas zajęć zostało podkreślone, że każdy w klasie jest ważny i dzięki współpracy można osiągnąć wiele sukcesów. Uczniowie wzięli udział w zabawie „Jak ryba”. Następnie opowiedzieli, jak czuli się będąc samotną rybą oraz jakie uczucia towarzyszyły im kiedy byli w grupie. Na zakończenie wspólnie wykonali imienne rybki, aby stworzyć plakat „Ławica klasy trzeciej”, nie zapominając
o nieobecnej koleżance Basi.

W klasie V i VI pedagog szkolny skupiła się na utrwaleniu sposobów na rozwiązywanie zaistniałych konfliktów, aby uczniowie nauczyli się radzić sobie w sytuacjach spornych na własną rękę. Sztuka dialogu w rozwiązywaniu konfliktów polega na aktywnym słuchaniu, otwartej i szczerej komunikacji, bez oceniania i krytykowania, w celu wspólnego poszukiwania rozwiązań satysfakcjonujących dla wszystkich stron. Kluczowe jest stworzenie bezpiecznej atmosfery, w której każdy może wyrazić swoje potrzeby i uczucia, a metody takie jak negocjacje, mediacja czy współpraca pomagają przywrócić zaufanie i zbudować lepszą przyszłą współpracę. Wsparciem mogą być bezstronni mediatorzy i arbitrzy.

W klasie VII i VIII Dyrektor szkoły poddała analizie trzy filmy przygotowane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, która dąży do tego, by wszystkie dzieci miały bezpieczne dzieciństwo i były traktowane z poszanowaniem ich godności i podmiotowości.
           Uczniowie obejrzeli  filmik „Nieobojętni”, który porusza problem przemocy wobec dzieci i ma na celu zachęcenie dorosłych do reagowania w sytuacjach, gdy podejrzewają albo widzą, że dziecko jest krzywdzone. Drugi filmik to reakcja na dziwny dotyk dorosłego wobec dziecka. Z kolei trzeci to podziękowanie dziecka w dorosłym wieku za to, że ktoś na czas zareagował. Filmy uświadomiły młodzieży, jak ważne jest, aby nie ignorować oznak przemocy i jak każdy z nas może przyczynić się do ochrony dzieci. Podjęte d
ziałania edukacyjne zwiększyły świadomość i umiejętności uczniów w zakresie reagowania na przemoc.

        Wtorek 30 września to także Dzień Chłopaka. Cała społeczność szkolna została zaangażowana w działania mające na celu pielęgnowanie pozytywnego nastawienia do drugiego człowieka, propagowanie uprzejmości i życzliwości oraz budowanie  relacji opartych na wzajemnym szacunku.

Wychowawcy z uczennicami zorganizowali dla chłopców wspólny poczęstunek, zabawy integracyjne, konkursy i drobne upominki.

Klasa IV już w piątek 26.09.2025r. urządziła nocowanie w szkole, a wszystko po to, aby wzajemnie się lepiej poznać i zintegrować z nowym wychowawcą.

Klasa V i VI postanowiła budować relacje rówieśnicze oraz pielęgnować więzi na wyjeździe
i udała się do Parku trampolin w Gnieźnie.

Samorząd Uczniowski zorganizował na tę okoliczność wybory ,,Największego Dżentelmena szkoły”.

Ten dzień w naszej szkole był pretekstem do okazania wdzięczności kolegom oraz przyjaciołom za ich obecność i wsparcie. Wspólne spędzanie czasu, rozmowa czy nawet drobny gest pozwolił wzmocnić relacje i sprawić, że stały się one bardziej autentyczne. Dzień Chłopca przypomina, że relacje, które budujemy mają ogromny wpływ na nasze poczucie szczęścia
i bezpieczeństwa.

W holu szkoły szkolni specjaliści przygotowali gazetkę ścienną poświęconą tematyce przemocy i sposobom jej przeciwdziałania, która stanowi wizualne przypomnienie
o konieczności reagowania na wszelkie przejawy agresji.