Tutaj powinien być opis

OGRODNICZE EKSPERYMENTY NAJMŁODSZYCH UCZNIÓW

 

Wiosną przyroda budzi się do życia, wokół robi się zielono i słychać śpiew ptaków. Jest to również moment na sianie i sadzenie. Dobry czas, aby uprawić szkolny ogródek dydaktyczny. Wówczas uczniowie w bezpośredniej obserwacji będą mogli poznawać cykl rozwoju roślin oraz nauczą się systematycznej pielęgnacji.

Uczniowie klasy II na edukacji przyrodniczej przypomnieli sobie czego rośliny potrzebują do życia i jak należy o nie dbać, aby pięknie rosły. Wspólnie ustalili kolejność działań podczas prac w ogrodzie.

Do wysiewu roślin zaprosili rodziców, którzy pomogli wyznaczyć grządki. Do ziemi trafiły między innymi nasiona marchwi, pietruszki, buraków, szczypiorku, fasoli, sałaty, kopru, dyni i ogórków. W najbliższym czasie zasadzą por, seler i pomidory.

W ogrodzie kwiatowym uczniowie usunęli chwasty i wsadzili nowe cebulki kwiatowe. Z pewnością gdy wyrosną ozdobią otoczenie klasy.

Teraz będą systematycznie podlewać rośliny oraz wykorzystywać ogród do prowadzenia częstych badań, eksperymentów i obserwacji. Kiedy warzywa urosną będą zdrowym, ekologicznym dodatkiem do przyrządzania szkolnych potraw.

Wychowawca klasy serdecznie dziękuje Rodzicom za pomoc w zagospodarowaniu ogrodu. Wszyscy mamy nadzieję, że hodowla roślin pobudzi ciekawość i aktywność poznawczą uczniów.