ZDALNA DEBATA OKSFORDZKA
Dnia 22 kwietnia 2021 roku Szkolni Ambasadorzy Edukacji Ekonomicznej przygotowali i przeprowadzili debatę oksfordzką, która toczyła się wokół tezy: „ Oszczędzanie jest przepustką do sukcesu ekonomicznego”, której broniła strona Propozycji, a którą próbowała obalić strona Opozycji.
Zanim uczniowie przystąpili do debaty wybrali tezę do dyskusji, wybrali mówców i określili ramy czasowe debaty. Pierwsi i drudzy mówcy strony Propozycji i Opozycji przygotowali swoje argumenty opierając się na wiedzy zdobytej podczas spotkania z ekspertem Panią Klaudią Książczak oraz z lekcji „Chcę oszczędzać, ale jak to zrobić?”.
Przygotowując argumentację uczniowie korzystali z podstawowych zagadnień związanych z ekonomią, analizowali poszczególne formy oszczędzania i inwestowania, uświadamiając sobie korzyści z oszczędzania w bankach. Zastanawiali się też nad ewentualnymi mankamentami usług bankowych.