Tutaj powinien być opis

Z PROGRAMOWANIEM NAM PO DRODZE

 

W ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego: „Uczymy dzieci programować”, co tydzień realizujemy, wśród najmłodszych uczniów, zajęcia rozwijające umiejętności programistyczne i kształtujące kompetencje kluczowe.

W ostatnim czasie dzieci mierzyły się z zadaniami o różnej tematyce, takimi  jak:

1)      Pracowita wiosna w sadzie i ogrodzie

Wiosna, to okres wzmożonych prac na działce i ogrodzie. Jak wyglądają takie prace, z jakich narzędzi korzysta ogrodnik? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczniowie podczas zajęć programistycznych.

2)      Zakodowany savoir -  vivre

Proszę, przepraszam, dziękuję - to trzy znane i bardzo ważne słowa, dlatego warto o nich przypominać dzieciom. Savoir to z francuskiego - wiedzieć, vivre znaczy -  żyć. Savoir-vivre to znajomość reguł grzecznościowych, obyczajów i form towarzyskich. Na zajęciach zdalnych dzieci dowiedziały się, czego dotyczą zasady savoir-vivre, rozmawiały o tym, jak należy zachowywać się w poszczególnych sytuacjach.

3)      Pisanki, kraszanki, jajka malowane

Pisanki, a może kraszanki? Czym się różnią, jak możemy je wykonać? Zdobione jajka, to obok baranka, zajączka i kurczaczka najbardziej charakterystyczne symbole nadchodzących świąt. Na zajęciach dzieci rozmawiały o świątecznych zwyczajach. Wykonały też kilka zadań około programistycznych.

4)      Woda- mała kropelka o wielkich możliwościach

Czy woda jest nam niezbędna do życia? Jaka jest jej rola i jak wygląda obieg wody w przyrodzie? Odpowiedzi na wymienione pytania starały się znaleźć dzieci na zajęciach informatycznych.

5)      Coraz bliżej wiosna

Wiosna, lato, jesień, zima - pory roku - każda piękna, każda inna. Nadejście każdej kolejnej poznajemy po specyficznych zmianach w przyrodzie. Jak rozpoznać wiosnę, kiedy powinna nadejść? Odpowiedzi na te pytania poszukiwały dzieci podczas wspólnego spotkania.

6)      W marcu jak garncu

Znaczenie tego przysłowia poznawali uczniowie na jednych z zajęć. W rolę ich pomocnika wcielał się robot Ozobot, którego trasa została prawidłowo pokolorowana tak, aby mógł poruszać się , zatrzymując się przy różnych zjawiskach  atmosferycznych.

7)      Dbamy o naszą odporność

Niezależnie czy na dworze jest zimno, czy ciepło, czy mamy zimę, czy wiosnę, warto dbać o odporność naszego organizmu. Drobne, codzienne nawyki mogą pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania pomagał poszukać dzieciom Ozobot, oczywiście,  został on  wcześniej przez nie prawidłowo zakodowany.

 

Pracujemy zarówno z robotami, online, jak i na kartach pracy. Pomimo przejścia uczniów na nauczanie zdalne, nie zwalniamy tempa, udowadniając, że na odległość też można programować, choć wspólne zabawy z kodowaniem w szkole dostarczają większej radości.