 
Z PROGRAMOWANIEM NAM PO DRODZE
W ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego: „Uczymy dzieci programować”, co tydzień realizujemy, wśród najmłodszych uczniów, zajęcia rozwijające umiejętności programistyczne i kształtujące kompetencje kluczowe.
W ostatnim czasie dzieci mierzyły się z zadaniami o różnej tematyce, takimi jak:
1) Pracowita wiosna w sadzie i ogrodzie
Wiosna, to okres wzmożonych prac na działce i ogrodzie. Jak wyglądają takie prace, z jakich narzędzi korzysta ogrodnik? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczniowie podczas zajęć programistycznych.
2) Zakodowany savoir - vivre
Proszę, przepraszam, dziękuję - to trzy znane i bardzo ważne słowa, dlatego warto o nich przypominać dzieciom. Savoir to z francuskiego - wiedzieć, vivre znaczy - żyć. Savoir-vivre to znajomość reguł grzecznościowych, obyczajów i form towarzyskich. Na zajęciach zdalnych dzieci dowiedziały się, czego dotyczą zasady savoir-vivre, rozmawiały o tym, jak należy zachowywać się w poszczególnych sytuacjach.
3) Pisanki, kraszanki, jajka malowane
Pisanki, a może kraszanki? Czym się różnią, jak możemy je wykonać? Zdobione jajka, to obok baranka, zajączka i kurczaczka najbardziej charakterystyczne symbole nadchodzących świąt. Na zajęciach dzieci rozmawiały o świątecznych zwyczajach. Wykonały też kilka zadań około programistycznych.
4) Woda- mała kropelka o wielkich możliwościach
Czy woda jest nam niezbędna do życia? Jaka jest jej rola i jak wygląda obieg wody w przyrodzie? Odpowiedzi na wymienione pytania starały się znaleźć dzieci na zajęciach informatycznych.
5) Coraz bliżej wiosna
Wiosna, lato, jesień, zima - pory roku - każda piękna, każda inna. Nadejście każdej kolejnej poznajemy po specyficznych zmianach w przyrodzie. Jak rozpoznać wiosnę, kiedy powinna nadejść? Odpowiedzi na te pytania poszukiwały dzieci podczas wspólnego spotkania.
6) W marcu jak garncu
Znaczenie tego przysłowia poznawali uczniowie na jednych z zajęć. W rolę ich pomocnika wcielał się robot Ozobot, którego trasa została prawidłowo pokolorowana tak, aby mógł poruszać się , zatrzymując się przy różnych zjawiskach atmosferycznych.
7) Dbamy o naszą odporność
Niezależnie czy na dworze jest zimno, czy ciepło, czy mamy zimę, czy wiosnę, warto dbać o odporność naszego organizmu. Drobne, codzienne nawyki mogą pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania pomagał poszukać dzieciom Ozobot, oczywiście, został on wcześniej przez nie prawidłowo zakodowany.
Pracujemy zarówno z robotami, online, jak i na kartach pracy. Pomimo przejścia uczniów na nauczanie zdalne, nie zwalniamy tempa, udowadniając, że na odległość też można programować, choć wspólne zabawy z kodowaniem w szkole dostarczają większej radości.
 
                      