REGULAMIN FESTYNÓW ORGANIZOWANYCH PRZEZ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ IM. J. JANIKA W KOSZUTACH

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z Regulaminem festynów organizowanych przez Szkołę Podstawową im. J. Janika w Koszutach.

 

Regulamin festynów

organizowanych

przez

 Szkołę Podstawową

im. J. Janika w Koszutach

 

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin został opracowany na podstawie przepisów:
  • Ustawy z dnia 20 marca 2009r. o  bezpieczeństwie imprez masowych
    (Dz.U. z 2013r. poz. 611 ze zm.),
  • Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572 ze zm.),
  • Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r, Kodeks cywilny (Dz.U. z 2014r. poz. 121),
  • Rozporządzenia MENiS z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003r. Nr 6 poz. 69 ze zm.).

§ 2 Cel festynu

1. Festyn środowiskowy – (zwanej dalej festynem) jest imprezą  mającą na celu:

  • budowanie więzi rodzinnych i właściwych relacji między rodzicem a dzieckiem    poprzez wspólną rodzinną zabawę,
  • inspirowanie dzieci i dorosłych  do działalności ruchowej poprzez ciekawe i atrakcyjne formy działalności sportowej,
  • zintegrowanie społeczności szkolnej i lokalnej,
  • propagowanie walorów wsi – Koszuty oraz promowanie jej mieszkańców.

§ 3 Organizator festynu

1. Organizatorem festynu jest Szkoła Podstawowa im. J.Janika w Koszutach oraz RadaRodziców Szkoły Podstawowej w Koszutach.

 

§ 4 Uczestnictwo w festynie

1. Festyn odbywa się w miesiącu czerwcu na terenie Szkoły Podstawowej im J. Janika w  Koszutach w godzinach: 15.00 – 20.00. 

2. Impreza jest bezpłatna i otwarta dla wszystkich.

3. Osoby uczestniczące w imprezie obowiązane są do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących na terenie obiektu oraz przepisów przeciwpożarowych.

4. Regulamin dotyczy wszystkich osób, które w czasie trwania imprezy będą przebywać na terenie, na którym odbywa się festyn.

5.Każdy uczestnik festynu ma obowiązek stosować się do postanowień niniejszego regulaminu.

6.Celem regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa poprzez określenie zasad zachowania się osób obecnych na festynie i korzystania przez nie z terenu, na którym odbywa się impreza.

 

§ 5 Zasady porządkowe obowiązujące podczas festynu

  1. Festyn ma charakter otwarty. Prawa wstępu mają: uczniowie szkoły wraz z rodzinami oraz mieszkańcy.
  2. Wstęp na festyn jest bezpłatny.
  3. Osoby małoletnie uczestniczą w festynie na wyłączną odpowiedzialność osób, które sprawują nad nimi pieczę.
  4. Uczestnicy festynu oraz wszystkie osoby, które znajdują się na terenie imprezy, obowiązani są zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na imprezie.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku uczestnicy festynu muszą stosować się do zaleceń przedstawicieli organizatora.
  6. Uczestnictwo w festynie odbywa się na własną odpowiedzialność uczestników.
  7. Zakazuje się:
  • niszczenia oznaczeń i tablic informacyjnych, nośników reklamowych, urządzeń i sprzętu znajdującego się na terenie imprezy, zieleni oraz mienia szkolnego
  • działań mogących stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa osób przebywających na terenie imprezy, a w szczególności rzucania jakichkolwiek przedmiotów,
  • wnoszenia i posiadania w trakcie festynu: broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub psychotropowych,
  • wprowadzania psów.

8.Uczestnicy festynu mają prawo do korzystania z wyznaczonych pomieszczeń  sanitarnych.

9. Wszystkich uczestników festynu obowiązuje zakaz palenia tytoniu na terenie szkoły.

10.Przedstawiciele organizatorów są uprawnieni do wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem, a w przypadku niewykonywania tych poleceń - wezwania ich do opuszczenia imprezy.

11.W przypadku zauważenia pożaru lub innego miejscowego zagrożenia  należy powiadomić organizatora oraz osoby bezpośrednio zagrożone i jak  najszybciej opuścić miejsce zagrożenia. Organizator festynu zobowiązany  jest niezwłocznie powiadomić odpowiednie

służby ratownicze,  równocześnie rozpoczynając akcję ratowniczo-gaśniczą lub ewakuację.

12. Niniejszy regulamin jest dostępny na stronie internetowej organizatora: http://spkoszuty.superszkolna.pl/

13. Pobyt osób na terenie festynu jest jednoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu wraz z załącznikiem numer 1.

14. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie stosuje się przepisyKodeksu Cywilnego.

15. Organizator utrwala przebieg festynu dla celów dokumentacji oraz promocji lub reklamy imprezy oraz sponsorów w przyszłych latach. Wizerunek osób przebywających na terenie imprezy może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniony dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.

16. Regulamin wchodzi w życie z dniem  30 maja 2019 roku. 

Dyrektor Szkoły

Anna Lewandowska