W dniu 9 stycznia 2020r. Szkoła Podstawowa w Koszutach (20 uczniów z klas VI-VIII) dołączyła do projektu ,, (not so) different ways of living” / ,,(nie takie) różne style życia”, który został utworzony przez koordynatora projektu Elodie Audibert, która reprezentuje szkołę we Francji -COLLEGE LES 4 ARPENTS. Do projektu dołączyła również Giovanna Costantini, reprezentująca szkołę we Włoszech-IC Giuliano Montelucci.
W ramach projektu, uczniowie korzystali z nowoczesnych technologii informacyjnych. Między innymi z wirtualnej tablicy jaką jest padlet, narzędzi służących do głosowania np. Tricider, narzędzi służących do tworzenia ankiet np. SurveyMonkey. Uczniowie również tworzyli prezentacje multimedialne oraz pisali wiadomości za pomocą platformy eTwinning.
Uczniowie zostali zalogowani na Twinspace czyli przestrzeń do współpracy online, która zawiera liczne przydatne narzędzia ułatwiające komunikację oraz pozwala na współpracę nauczycieli oraz uczniów.
W ramach projektu, realizowaliśmy szereg wspólnych zadań z naszymi kolegami i koleżankami z Francji oraz Włoch. Pierwszy etap projektu dotyczył bezpośrednio uczestnikow projektu: prezentacja siebie, opis zainteresowań, ulubionych przedmiotów itp.
Pierwszym naszym zadaniem było stworzenie swoich prezentacji w języku angielskim oraz wykonanie tzw. shelfies czyli zdjęć dotyczących naszych zainteresowań. Celem pierwszego zadania uczniów uczestniczących w projekcie było poznanie siebie nawzajem. Uczniowie dopasowywali zdjęcia zainteresowań do danej prezentacji.
Kolejnym zadaniem było nagranie krótkich filmików uczestników projektu, by uczniowie jeszcze lepiej mogli siebie poznać.
Następnie, wybrani uczniowie podstawie wcześniej uzupełnianych zdań przez członków projektu tworzyli tzw. ,,chiński portret”. Pozostali uczestnicy projektu dopasowywali portrety do zdań należących do poszczególnego ucznia.
Co więcej, chętni uczniowie, którzy znaleźli wspólne zainteresowania z partnerami projektu wymieniali się wiadomościami dzięki Twinspace.
Drugi etap projektu polegał na zaznajomieniu się z kulturą, tradycją, sybolami narodowymi danego kraju. W tej części projektu opisywaliśmy swój kraj, ulubione miasta, miejsca w których mieszkamy. Prezentowaliśmy również swoją szkołę oraz naszą okolicę. Co więcej, po wykonaniu prezentacji I opublikowanie jej na Twinspace, uczniowie głosowali na ulubione miejsca w danym kraju. Uczestnicy projektu mieli również możliwość komentowania i podzielenia się opinią na temat danego miejsca.
Na zakończenie projektu planujemy również wziąć udział w wideokonferencji z naszymi partnerami projektu.
Podsumowanie projektu:
Zauważa się, że u uczniów biorących udział w projekcie ,, (not so) different ways of living”, wzrosła motywacja do nauki języka angielskiego. Uczestnicy projektu z zaangażowaniem realizowani wspólne zadania z partnerami projektu.
Projekt również wzmocnił samoocenę uczniów oraz rozbudził ich kreatywność.
Dzięki różnym narzędziom komunikacji, uczniowie przełamywali barierę językową. Uczniowie doskonalili umiejętność tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych, planowania i podejmowania odpowiedzialności za powierzone im zadania.
Projekt pozwolił nam również poznać inną kulturę, obyczaje, tradycje. Zwróciliśmy uwagę na podobieństwa oraz różnice narodowości europejskich.
Praca nad projektem wzbogaciła nas w nowe doświadczenia oraz przyniosła wiele satysfakcji.