UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ- PODSUMOWANIE PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Od II semestru 2021 roku nasza szkoła brała aktywny udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Uczymy Dzieci Programować” organizowanym przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej. Co tydzień, dzieci z oddziału „0” oraz uczniowie klas I-III, mogli rozwijać zdolność algorytmicznego i logicznego myślenia, umiejętność analizowania zadań oraz kreatywnego rozwiązywania problemów. Zadania realizowane w maju i czerwcu była następujące: „Wiosenna łąka”, „Moja kochana mama”, „Dzieckiem być”, „Coraz bliżej lato” i jak widać, tematyka zajęć była ściśle skorelowana z kalendarzem świąt i uroczystości, które są ważne dla młodszych uczniów.
Dzięki udziale w programie dzieci poznały ozobota i genibota, małe roboty posiadające wielkie możliwości. Ozobot to zdobywca tytułu Zabawka Roku, czemu trudno się dziwić. Robocik pozwalała na programowanie przez rysowanie, czym zaskarbił sobie dużą sympatię uczniów. Prosta i intuicyjna obsługa pozwalała na wykorzystanie go podczas zajęć zarówno z najmłodszymi, jak i tymi starszymi dziećmi. Co ważne, ozobot służył nie tylko do nauki programowania, ponieważ dzięki wielu pomysłom dzieci pomagał w nauce mnożenia, dzielenia, ortografii. Całkiem niedawno mogliśmy także poznać możliwości genibota- robota, który może być programowany m.in. przy wykorzystaniu aplikacji na urządzenia mobilne z systemem Android, iOS oraz offline przy użyciu kart znajdujących się w zestawie. Genibot może zapamiętać wiele poleceń, dzięki czemu możliwe jest tworzenie coraz bardziej zaawansowanych i skomplikowanych instrukcji i pętli dla robota. Nasi uczniowie mogli tworzyć proste linie melodyczne przy wykorzystaniu dźwięków genibota, a także pomagać w bezpiecznym przekroczeniu jezdni, dzięki odpowiedniemu ułożeniu kart do programowania.
Podsumowując, przystąpienie do ogólnopolskiej inicjatywy, której głównym celem było propagowanie nauki programowania wśród dzieci było doskonałym pomysłem. Nasi uczniowie mieli szansę poznać zaawansowane technologię i czerpali ogromną radość z samodzielnego tworzenia instrukcji dla robotów. Jesteśmy przekonani, że zdobyte umiejętności pomogą im rozwijaniu pasji informatycznych.