 
DZIEŃ MATEMATYKI
"To co musiałeś odkryć samodzielnie zostawia w twym umyśle ścieżkę, którą w razie potrzeby możesz pójść jeszcze raz."
 GEORG LICHTENBERG
Dzień matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Święto zostało zapoczątkowane przez organizację “World Education Games” w 2007 roku. W Polsce pierwsze obchody „Dnia Matematyki” odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve i wzięło w nich udział ponad 100 szkół z całej Polski
W tym roku, 14 marca po raz pierwszy obchodzony będzie Międzynarodowy Dzień Matematyki proklamowany Rezolucją 40. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO. Tego dnia w niektórych krajach obchodzony jest też Dzień Liczby Pi.
Nasza szkoła kolejny już raz obchodziła Dzień Matematyki. Celem jest upowszechnianie nauki matematyki przez zabawę (rozwiązywanie quizów, poszukiwanie ciekawostek dotyczących matematyki), dostrzeganie przez uczniów piękna matematyki, zachęcanie młodych uczniów do nauki matematyki i pokazanie, że matematyka jest wszędzie, rozwijanie i rozbudzanie w nich zainteresowań i talentów matematycznych, rozwijanie kreatywności uczestników, inspirowanie do twórczych poszukiwań w dziedzinie matematyki, kształtowanie sprawności logicznego myślenia, spostrzegawczości.
Uczniowie przygotowali plakaty na temat „Ciekawostki matematyczne i o matematykach”.
Czy wiecie, że…
1) Trójkąt o bokach 3, 4, 5 jest nazywany trójkątem egipskim, ponieważ przez Egipcjan był stosowany do wyznaczenia w terenie kąta prostego.
2) Googol to dziesięć do setnej potęgi.
3) Liczbami bliźniaczymi nazywamy dwie liczby pierwsze różniące się o 2. Liczbami bliźniaczymi są więc np. następujące pary liczb: (3, 5), (5, 7), (11, 13), (17, 19), (29, 31), (41, 43), ... Nie wiadomo do chwili obecnej, czy istnieje nieskończenie wiele par liczb bliźniaczych.
Wiele innych ciekawostek o matematyce możecie znaleźć na stronie https://fajnepodroze.pl/ciekawostki-matematyczne/
Poprzez udział w Konkursie fotograficznym „Matematyka wokół nas” uczniowie mogli pochwalić się wyobraźnią i spostrzegawczością w widzeniu otaczającego świata. Wykonane fotografie pokazały artystyczne wyrażenie pojęć matematycznych i prawidłowości matematycznej.
Komisja konkursowa wytypowała zwycięzców:
I miejsce – Szymon Kukulski z kl. 6 "Trójkątna rzeka"
II miejsce – Justyna Górna z kl. 6 "Mostek z prostych równoległych"
III miejsce – Julia Molska z kl. 6 "Matematyka i szeregowanie według wielkości"
Pozostałe zdjęcia to: "Matematyka i Ja", "Wstęp do matematyki", "Ooo koło", "Huśtawka matematyczna", MAtematyka w basenie".
Kryteria oceny to: zgodność z tematyką, walory estetyczne oraz pomysłowość i oryginalność, tytuł zdjęcia.
W Matematycznym quizie uczniowie sprawdzali swoją wiedzę matematyczną, spostrzegawczość, sprawność liczenia i logicznego myślenia.
W każdej klasie zostali wyłonieni najlepsi uczniowie (z największą liczbą zdobytych punktów i najkrótszym czasem odpowiedzi)
Klasa 5
I miejsce – Maria Pilarczyk
II miejsce – Paweł Strzelczyk
III miejsce –Adam Kalecki
Klasa 6
I miejsce – Justyna Górna
II miejsce – Daria Drewniacka
III miejsce – Jakub Górny
Klasa 7
I miejsce – Bartosz Głowacki
II miejsce – Maria Gorzelańczyk
III miejsce – Tobiasz Sroka
Klasa 8
I miejsce – Michał Rusik
II miejsce – Julia Wittig
III miejsce – Amelia Konieczka
Wszystkich wyróżnionych w konkursach nagrodzono dyplomami oraz upominkami wydrukowanymi na drukarce 3D.
Gratulujemy!
 
                      