Tutaj powinien być opis

„RÓB DOBRO Z [U]ŚMIECHEM”

              Takim hasłem w listopadowe popołudnie wolontariuszki Fundacji „Dr Clown” Oddział Poznań - Sandra Zawiasa i Martyna Koniecka zaprosiły na spotkanie online chętnych uczniów z klasy II, III oraz wychowawców.

W czasie spotkania prelegentki na przykładach wyjaśniły uczniom, kim jest właściwie wolontariusz? Inspirowały do działań, jak można pomagać innym?

Mali uczniowie przedstawiali także różne przykłady niesienia pomocy jakie odbywają się w szkole np. zbiórka nakrętek, karmy do piesków w schronisku, udział w akcji ,,Góra grosza”, czy zbiórka odzieży do ,,Starej szafy”.

W drugiej części spotkania uczniowie zostali zapoznani z działaniami Fundacji ,,Dr Clown”. Wolontariusze – Doktorzy Clowni można powiedzieć, że „leczą” śmiechem. Prowadzące spotkanie zaprezentowały ciekawostki o mocy śmiechu. Przeprowadziły ćwiczenia z jogi śmiechu oraz wirtualnie sporządziły razem z dziećmi ,,koktajl śmiechowy”. Rzeczywiście po wypiciu koktajlu - uśmiechy na naszych buziach przerodziły się w głośny śmiech.

Kończąc spotkanie wolontariuszki zaprosiły chętnych do udziału w wyzwaniu „Rób dobro z [u]śmiechem!”, o którym będziemy informować w kolejnych wpisach. Zachęciły do śledzenia działań fundacji obserwując fanpage na Facebook: Fundacja „Dr Clown”, Fundacja „Dr Clown” Oddział Poznań.

Fundacja „Dr Clown” działa w ponad 80 miastach w całej Polsce niosąc uśmiechy tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Doktorzy Clowni z kolorowym noskiem w magicznych i bajkowych strojach wykorzystując wachlarz swoich umiejętności, takich jak: „terapie śmiechem”, improwizacje, interaktywne zabawy, animacje, muzykowanie czy rozmowy odczarowują szpitalną rzeczywistość. Odwiedzają nie tylko małych pacjentów ale również osoby starsze, podopiecznych domów seniora, placówek specjalnych. Takie wizyty poprawiają ich samopoczucie, dostarczają im motywacji i chęci do leczenia oraz są sposobem na samotność i spędzanie czasu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=60L5xRguw70&ab_channel=Fundacja%22DrClown%22