DZIEŃ MATEMATYKI
W dniu 21 marca 2019r. w naszej szkole po raz kolejny obchodziliśmy uroczyście Dzień Matematyki. W godz. 9.00 – 10.30 - 23 uczniów wzięło udział w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym Kangur 2019.
Po konkursie wszystkie klasy spotkały się na sali gimnastycznej, aby wziąć udział w rozgrywkach matematycznych. Celem uroczystości jest: upowszechnianie nauki matematyki przez zabawę (rozwiązywanie krzyżówek, zagadek, łamigłówek, itp.), zachęcanie młodych uczniów do nauki matematyki i pokazanie, że matematyka jest wszędzie, kształtowanie sprawności logicznego myślenia, spostrzegawczości oraz rozwijanie intuicyjnych pomysłów. Na uroczystości pojawiła się „Królowa Matematyka”, która mówiła, że warto uczyć się matematyki, bo światem rządzą liczby, mimo że jest królową nauk – nie jest łatwym przedmiotem, ale jeśli od samego początku zrozumiemy, że będzie ona nam towarzyszyła przez całe życie, to z pewnością łatwiej będzie nam ją zrozumieć.
Uczniowie klas I – VIII współpracując ze sobą, rozwiązywali ciekawe zadania i łamigłówki. Potyczki przeplatane były piosenkami matematycznymi. Przeprowadzone rozgrywki wymagały od uczniów otwartego umysłu i chęci zabawy. Były to: rozgrzewka matematyczna: z czym kojarzy się słowo matematyka? zagadki i łamigłówki, krzyżówka matematyczna, konkurencja sportowa - rzuty woreczkiem do kosza, zliczanie klocków w budowlach, wypełnienie przekazu bankowego, mierzenie i obliczenie obwodu stolika, prezentacja wiersza przygotowanego przez klasę, prezentacja klasy na temat wykorzystania matematyki w naszym życiu (plakat lub prezentacja multimedialna). Wszystkie konkurencje odbywały się pod nadzorem jury, w składzie: dyrektor szkoły A. Lewandowska, wicedyrektor D. Szaraszek i p. B. Konieckiej. Na koniec jury ogłosiło wyniki i wręczono dyplomy.
Obchody Dnia Matematyki wzbudziły w uczniach wiele pozytywnych emocji, pobudziły chęć zdrowej rywalizacji. Cieszymy się, że to matematyczne święto jest na stałe w naszym szkolnym kalendarzu.
Koordynatorkami obchodów dnia matematyki były nauczycielki matematyki R. Michalak i W. Frydrychowicz.