Szanowni Rodzice, Drodzy uczniowie
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVD-19 (Dz. U. 2020, poz. 493) od dnia 25 marca 2020 r. obowiązuje kształcenie na odległość. W związku z powyższym w Szkole Podstawowej w Koszutach realizacja podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów odbywa się zgodnie z ustalonym z nauczycielami tygodniowym planem lekcji. Nauczyciele zmodyfikowali swoje plany nauczania dostosowując je do aktualnej sytuacji, uwzględniając warunki i sposoby realizacji podstawy programowej. Rodzice dzieci oddziału przedszkolnego oraz uczniów edukacji wczesnoszkolnej informowani są przez wychowawców klas o sposobie i formach realizacji zajęć w danym dniu. Głównym komunikatorem jest e-dziennik, poprzez który nauczyciele przekazują rodzicom oraz uczniom klas 4-8 materiały do zadań w domu. Uczniowie logując się każdego dnia mają już podany wcześniej temat bieżącej lekcji oraz informacje dotyczącą sposobu i formy pracy na poszczególnych zajęciach. Oczywiście każdy nauczyciel bierze pod uwagę możliwości psychofizyczne uczniów, zróżnicowanie zajęć a także ograniczenia techniczne. Uczniowie, którzy mają problem z dostępem do Internetu, mogą też odebrać materiały w wersji papierowej przygotowane wcześniej przez wychowawcę lub nauczyciela przedmiotu : we wtorki 9:00 – 10:00, czwartki 14:00 – 15:00
po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z sekretariatem szkoły:
tel. 63 275 71 86, 603 915 999
Monitorowanie postępów ucznia odbywa się na podstawie odsyłanych prac, np. prezentacji, projektów, skanów, zdjęć, e-maili oraz odpowiedzi online lub innych metod i technik wskazanych przez nauczyciela.
Realizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz zadań wynikających z IPET odbywa się za pomocą materiałów przesyłanych przez nauczycieli, poprzez dostępne środki i techniki komunikacji elektronicznej lub w wersji papierowej, uwzględniając oczywiście dostosowanie warunków i możliwości psychofizycznych każdego ucznia objętego pomocą psychologiczno- pedagogiczną. Podstawą kształcenia na odległość jest też współpraca z rodzicami, którzy zostali poinformowani poprzez e-dziennik o wszelkich aspektach kształcenia zdalnego, m. in.:
- zakresie treści nauczania we wszystkich klasach
- dostępnych materiałach do wykorzystania przez dzieci i uczniów w domu -dla klas 0-3
- źródłach i materiałach niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałach w postaci elektronicznej, z których
uczniowie lub rodzice mogą korzystać - dla klas 4-8
- metodach, sposobach i formach realizacji kształcenia
- terminach i godzinach konsultacji nauczycieli z rodzicami wraz z adresami mailowymi
- dyżurach pracy sekretariatu
Dodam także, że znakomicie układa się też współpraca ze wszystkimi nauczycielami, których wielkie zaangażowanie doceniam każdego dnia.Aby wesprzeć prawidłowy przebieg procesu kształcenia zostały przygotowane też przez pedagoga szkolnego specjalne materiały adresowane dla uczniów, rodziców i nauczycieli, będące wsparciem w tym nowym, trudnym okresie.
Obowiązkowa realizacja podstawy programowej w naszej szkole odbywa się za pomocą następujących metod i technik kształcenia na odległość:
- Dziennik UONET+
- Office 365- usługi chmurowe
- Microsoft Teams do pracy zdalnej z uczniami
- Szkoła w chmurze Pionier
- Zintegrowana Platforma Edukacyjna https://epodreczniki.pl/,
- Platforma Eduelo
- strony CKE https://cke.gov.pl/
- strona Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej https://www.oke.poznan.pl/
- Serwis gov.pl/zdalnelekcje
- materiały prezentowane w programach i na stronach internetowych telewizji publicznej i radiofonii,
- Aplikacja LearningApps.org
- Aplikacja Quizlet
- MyEnglishLab – interaktywny zeszyt ćwiczeń
- eTwinning
- media społecznościowe:
- Facebook, Messenger
- YouTube
- Skype
- WhatsApp - informacje i materiały edukacyjne na stronie internetowej szkoły;
- komunikacja poprzez pocztę elektroniczną;
- podręczniki, ćwiczenia, karty pracy, które uczeń już posiada.
- inne materiały wskazane przez nauczyciela;
O sposobach i metodach komunikacji, konsultacji decyduje wychowawca klasy lub nauczyciel prowadzący zajęcia. O wszelkich też możliwych działaniach uczniowie, rodzice, nauczyciele są na bieżąco informowani za pośrednictwem e-dziennika , poczty elektronicznej oraz telefonicznie, a także poprzez wideokonferencje.
Jednak mimo szczególnie trudnego i nowego etapu w edukacji nabywamy dodatkowe umiejętności, które do tej pory traktowane były dobrowolnie, jak np. korzystanie i doskonalenie umiejętności pracy na platformach internetowych. Mam też jednak świadomość, że w tej szybko zmieniającej się rzeczywistości, najważniejsza jest współpraca i wzajemne zrozumienie, aby sprostać wyzwaniom współczesnego świata.
Życzę zdrowia
Z poważaniem
Anna Lewandowska
Dyrektor Szkoły