,, KRZYŻÓWKOWE ŚRODY" W SZKOLNEJ BIBLIOTECE

Czy krzyżówki poprawiają umiejętność czytania ze zrozumieniem ?

Liczne badania dowodzą, że zdecydowanie tak. Krzyżówki sprzyjają nauce czytania, pisania i ortografii.  Zmuszają czytelnika do kojarzenia faktów, rozwijają kreatywność i logiczne myślenie. Dodatkowo wspierają pamięć i koncentrację, rozwijają słownictwo. Mają ogromne znaczenie we wszystkich procesach związanych z uczeniem się. Dlatego warto je rozwiązywać w każdym wieku. „Krzyżówkowe środy” cieszyły się dużym zainteresowaniem, szczególnie wśród najmłodszych. Krzyżówki dla najmłodszych skupiały się wokół postaci z bajek. Był to doskonały moment, ażeby zachęcić dzieci do czytania i zapoznać je z klasycznymi postaciami literackimi. W krzyżówkach pojawiały się takie hasła jak: Jaś i Małgosia, Alicja w krainie czarów, Śnieżka, Kopciuszek, Puchatek i inne. Rozwiązując krzyżówki uczniowie nie tylko przypomnieli sobie historię tych postaci, ale również mogli poczuć motywację do sięgnięcia po książki w których te postacie występują. Krzyżówka okazała się doskonałym narzędziem, by podkreślić znaczenie czytelnictwa i pokazać jak wiele przygód i wiedzy kryje się w książkach.  W akcji czytelniczej brali udział wszyscy chętni uczniowie klas I- VII. Najaktywniejsi uczniowie zostali nagrodzeni nagrodami książkowymi.

         W kategorii klas I-III nagrodę otrzymała Agata Sikorska z klasy II.

         W kategorii klas IV-VII nagrodę otrzymała Hanna Cieślarska z klasy IV.

„Krzyżówkowe środy” były nie tylko promocją czytelnictwa, ale również świetnym sposobem na integrację grup i budowanie wspólnoty uczniów wokół literatury. Akcja czytelnicza miała miejsce w każdą środę  października , w ramach miesiąca bibliotek szkolnych .

Zdjęcie

Zdjęcie Zdjęcie

Zdjęcie Zdjęcie

Zdjęcie Zdjęcie

Zdjęcie Zdjęcie

Zdjęcie